تیم"سرّی" آمریکا برای توافق با ایران

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا احتمالا برای دستیابی به توافق نهایی با ایران در موضوع هسته ای از یک تیم"سری" استفاده می کند. تیم مخفیانه آمریکا توسط ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه، جک سالیوان مشاور امنیت ملی و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا هدایت می شود.
کد خبر: ۶۷۶۵۸۴
تیم"سرّی" آمریکا برای توافق با ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، این افراد قبلا در مسقط، نیویورک و ژنو بدون اطلاع نزدیک ترین همپیمانان خاورمیانه ای آمریکا یعنی اسرائیل و عربستان در نشست های مخفیانه با طرف های ایرانی شرکت کرده اند.

مقامات آمریکایی و اروپایی گفته اند احتمال دارد برنز و سالیوان در روند سیاسی با ایران برای دستیابی به توافق نهایی وارد شوند.

به گفته این افراد این دو نفر مورد اعتماد بالای اوباما هستند و ایران شاید در مرحله ای خواستار تعهد و ورود کاخ سفید برای توافق نهایی شود. همچنین گفتگوها در شکل 1+5 ممکن است به دلیل رقابت در منافع قدرت های غربی با روسیه و چین دشوار شود. یک دیپلمات آمریکایی گفته است: فکر می کنم در نهایت باید به گفتگوهای دوجانبه روی آوریم و هرگونه توافقی در وین به احتمال زیاد نتیجه مواضع تهران و واشنگتن خواهد بود.

روحانی خارج اردوگاه اصلاح‌طلبان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید عناوین سیاسی را قبول دارد و با توجه به شناختی که از قبل از انقلاب از آقای دکتر روحانی داشته‌ام ایشان هیچگاه نمی‌خواستند در اردوگاه اصلاح‌طلبان یا گروهی دیگر باشند.

علی جنتی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دولت عناوین سیاسی را قبول نداشته است و با توجه به شناختی که از قبل انقلاب از آقای دکتر روحانی داشته‌ام ایشان هیچگاه نمی‌خواستند در اردوگاه اصلاح‌طلبان یا گروهی دیگر باشند و ایشان از ابتدا معتقد به نظام و فردی معتدل بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم نیز این مسئله مشخص بوده است و اعضای کابینه نیز از بین افراد سخت کوش و با تدیین انتخاب شده‌اند و در انتخاب مدیران کشور نیز همین دیدگاه بوده است.

وی ادامه داد: به جز افراد افراطی که در هر دو گروه وجود دارند و برای جامعه نیز مضر هستند، میدان برای تمامی افراد معتدل و معتقد باز شده است.

نقش دوگانه القاعده برای واشنگتن

"پل کریگ رابرتس" وزیر خزانه داری دولت ریگان در یادداشتی به انتقاد از جنگ افروزی های بی دلیل ایالات متحده در سراسر جهان پرداخت ونوشت: القاعده در حال حاضردارای نقشی دوگانه است . القاعده عامل واشنگتن برای براندازی دولت اسد در سوریه است و از طرف دیگر القاعده نیروی شیطانی است که آزادی های مدنی آمریکا باید برای مبارزه با آن قربانی شود .

به گزارش پرس تی وی، وزیر خزانه داری دولت ریگان در این یادداشت با اشاره به این که همه جنگ های ایالات متحده در خارج از مرزهای این کشور صورت گرفته عنوان کرد هیچ یک از این جنگ ها ارتباطی به مسئله امنیت ملی امریکا نداشته و حاصل آن فقط کشته شدن هزاران غیرنظامی بوده است.

وی معتقد این که مقامات امریکایی به مردم می گویند سربازان امریکایی بخاطر آنها جان خود را فدا می کنند دروغ است. آنها جان خود را از دست می دهند تا افراد و گروههای خاصی ثروتمند تر شوند.

رابرتس می نویسد آیا می دانستید که ۸۵ تا ۹۰ درصد از قربانیان جنگ غیرنظامیان هستند؟ این نتیجه تحقیقات یک تیم تحقیقاتی نه نفره است که گزارش آنها در شماره ماه ژوئن ۲۰۱۴ مجله آمریکایی بهداشت عمومی منتشر خواهد شد. . مرگ سربازانی که در میدان جنگ مبارزه می کنند بخش کوچکی از هزینه انسانی و اقتصادی جنگ است. واضح است که جنگ از جان شهروندان محافظت نمی کند. این تصور که سربازان بخاطر ما کشته می شوند غلط است. غیرنظامیان قربانیان اصلی جنگ هستند.

قدرت نامشروع دفتر رئیس جمهور ، نه تنها تهدیدی برای هر آمریکایی بلکه تهدیدی برای هر موجود زنده در سیاره زمین است . همانطور که در مقاله مذکور گزارش می دهد: " حدود ۱۷۳۰۰ سلاح های هسته ای در حال حاضر در حداقل ۹ کشور مستقر شده، که بسیاری از آنها می توانند ظرف مدت ۴۵ دقیقه شلیک و به اهداف خود برسند. "

عتقاد نومحافظه کارانه مبنی بر این که ایالات متحده کشوری استثنایی و کنار نگذاشتنی است که توسط تاریخ برای به حکومت بر کره زمین انتخاب شده است اعتقادی مملو از تکبر و غرور است که منجر به جنگ می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها